Pages

Sunday, August 23, 2009

melaka to cherating!!

"akak first day puasa kite balik tao..".. alamak time tuh aku sedang berkire-kire nak balik jugak...tapi ade benda nak buat..so plan balik cancel lah.... ombak jahat!!!!!!!!!!! haaaaa sape ingat iklan yasmin ahmad yang tu????? hehe setenang air dilaut, senang lagi hatiku saat melihat keindahan alam ciptaan tuhan..satu perasaan yang susah untuk aku gambarkan telah melanda diriku..sedang aku menggolek-golekkan diri atas katil, teeteeteeeee2x..... haha handphone ku berbunyi..rupa-rupanya rara message....

21 august 2009 (a day before puasa)
rara : uitz jum wat keje gila..g melaka best jugak....
aku : betul kew?? gi pantai lah..
rara : kat ne? tak tau..
aku : ehmmm PD nak???
rara : tak jauh ka?
aku : heeeee...ntah..
rara : ingat tak jalan nk g pantai kat endau rompin tu?
aku : (heran..sana ade pantai ea??) ehmm tak ingat lah.. rara ingat?
rara : haha lagilah tak ingat.
aku : jum gi kuantan?
rara : masalahnye transport..
aku : cari lah keta..
rara : saga auto tu setengah hari 60 inggit..nak kew?
aku : mahal lah..jap2 tanya kancil jap..
rara : haaa g tnya...

selang beberape minit.......

aku : rara kancil tu tak reply lah msg..
rara : ehmm saga auto tu 95 sehari 24 jam..
aku : ok lah..amik yang tu aje..
rara : ok jumpa jap agi.....

bermula detik tuh perasaan yang seronok datang menerjah... hehe sape tak seronok weh..jalan-jalan tepi pantai...tengah hari tuh dalam pukul 2 aku keluar hantar roomate gi stesen bus..dia nak balik berpose kat umah...agak jeles disitu..tapi apekan daye...cuti minggu depan lagi lame..hahahah...aku dah tipu rara petang tu..aku cakap aku hantar roomate..sebenarnye aku ada agenda lain...aku keluar pergi beli cake dan jajan-jajan untuk celebrate birthday rara... dalam kul 4 aku da sampai campus...actually petang tu rara ngan gia ade test.. huuuuuuuu...berani gila aku keluar sorang-sorang..hahaha.. malam tu kitorang buat kejutan untuk rara after solat terawikh...actually aku rara n gia da plan nk gi melaka lepas kompom dapat keta..tapi time kat masjid tuh aku terpikir sesuatu...bukan ke melake kaye dengan kes seseme b#*^$.... time tuh hati kitorang dah berbelah bahagi..tapi mini party tetap on sebab aku nak juga tengok rara nangis malam tu tapi tak pula..mane tahu terharu yang terlampau kan... penat la menipu sehari tu...memula tuh da nak kantoi juga..hehehe nasib bek pandai cover line... dina and yati jemputan kitorang untuk meramaikan majlis.. after dina and yati balik gia pula dah tidur..aku dengan rara berbincang.. kemana arah tuju sebenar kami... aku dengan pantas mencapai handphone dan......
pagi itu.....kami menukar plan ke cherating....dari melaka ke cherating... dengan hati yang berbelah bahagi..rara and gia ikut plan aku.. pelbagai halangan nak sampai ke cherating tu..sampai sesat kitorang... before ke cherating aku ambil adik aku..rindu kat die...hehe rara and gia ok jew..ramai sikit..and at least ade lelaki yang teman.. kitorang check-in pukul 3...after beberapa minit kami berehat, kemaman adalah destinasi pertama setelah sampai ke cherating.. best lah juga...pusing punya pusing mencari bazar ramadhan at last kitorang balik resort.. kat sane kitorang stayed dekat "ranting beach resort"..menarik sangat.. lepas balik dari kemaman kami berjalan sepanjang pantai....ketenangan dan kedamaian menyapa lubuk hati... jiwa yang bergolak kembali tenang...saat itu tiada siapa diantara kami yang bersendirian hatinya..dari perasaan yang berbelah bahagi mencipta satu perasaan yang pasti bahawa keputusan ke cherating adalah pilihan yang tepat.. macam-macam yang kami lakukan...segala aksi kami simpan dalam kotak kamera kami..sebuah kenangan yang tidak dapat aku lupakan sepanjang hidupku...

4 comments:

  1. huhuhu...malam tu xleh nak nangis sebab dah nangis before nie..hehheehhe...neway thanx a lot sebab celebrate bufday rara k?pastu thanx for da sweet memory...xkan rara lupa sampai bila-bila..insyaAllah rara,gygie and gya akan pergi travel bersama-sama lagi...

    love u guyz....terbaik wook (bak kata anis)

    ReplyDelete
  2. to rara: eleh 2 la misunderstanding gi ngan kitowg hehehe..
    to anis: t'baek la plan kita semua dis time..
    nothings words can describe my feelings b4, during and after our holiday..as owg putih ckap 2 a small pic(all happen)shows thousand of meanings hehehe..one thing that i'm really sure this is the best memory 4 ever and never erase from my mind and soul..Next time kt plan chantek punyer somewhere else ok? gygie and rara hahaha..

    ReplyDelete
  3. layaklah klu ejaan yasmin ahmad bertukar jasmin ahmad??? hahah...tq sbb ajak fadz skali..x sangke dapat gak berbuke ngan sedare sendri hikhikhik....btw selamat beribadah pada sume..

    ReplyDelete
  4. haha...excited melanda diri..sampai name orang pown salah eja..hahahaha

    ReplyDelete