Pages

Monday, November 29, 2010

dan bila~~

dan bila,

saat ini minda melayang jauh

jari ligat menekan papan kekunci

menaip bait-bait indah

puitis kata syahdu hati.


dan bila,

hari ini aku sendiri lagi

mendengar lagu di komputer peribadi

mengarang ayat sedapkan hati

hati terdetik sampai bila harus bersendiri.


dan bila,

hati terasa kosong

aku tenggelan dalam dunia ku

mengenang kembali cerita lalu

tertawa sendirian seakan-akan orang asyik bercinta.


dan bila,

aku tersedar kenangan itu manis walau ada pahitnya

aku akan rasa bersyukur

kerana ia menjadikan aku manusia yang lebih baik

yang lebih bertamadun

dan lebih kuat untuk hari mendatang.


dan bila,

aku tak lagi mengukir senyuman

akan aku lihat ke langit

kerana di atas sana tersimpan seribu satu perasaan

dan aku akan tertawa melihatnya.


p/s: derived from my notes.


No comments:

Post a Comment