Pages

Monday, November 22, 2010

suka, sayang, cinta, dan perasaan ingin memiliki adalah benda yang berbeza...

salahkah aku suka kau???

salahkah aku gemar melihat kau??

salahkah untuk aku cuba menyukai kau???


aku tahu ia tak salah..

aku tahu ia bukan jenayah..

aku juga tahu ia bukan dosa..


aku hanya suka,

aku bukan cinta,

aku juga bukan sayang..


perasaan suka, sayang, cinta dan perasaan ingin memiliki adalah benda yang berbeza,

kau patut tahu dan kau perlu tahu,

aku juga belajar memahaminya

untuk itu aku kenal diri aku,

aku tahu apa yang aku lakukan,

kisahku bukan untuk tontonan,

bukan untuk di jaja,

bagus jika kamu ambil ia sebagai peringatan


di dunia ini ada pelbagai jenis manusia.

ada yang busuk hati,

ada yang murni hati,

namun adakah itu cukup untuk buat aku percaya pada kau untuk berkongsi cerita???


aku bukan bodoh lagi tolol,

aku tahu wahai sang penyebar cerita,

kau cukup dewasa untuk membuka cerita yang tiada kebenarannya,

kau tahu kau salah,

mengapa kau teruskan??


suka itu semata-mata,

cinta itu rapuh,

sayang itu utuh,

dan perasaan ingin memiliki adalah perasaan yg kau sendiri tak pasti..

jadi kenal lah maksud setiap nya...

kau akan mengerti..


p/s: derived from my notes..

No comments:

Post a Comment